Film, a w zasadzie dwie jego wersje - krótsza i dłuższa - powstają według scenariusza Edmunda Mikołajczaka - historyka i regionalisty oraz Barbary Kasińskiej, zajmującej się promocją Inowrocławia. Ta pierwsza, kilkunastominutowa wersja będzie miała swą premierę już jutro na targach Tour Salon w Poznaniu.

Najwięcej uwagi w filmie poświęcono walorom uzdrowiskowym i historii naszego miasta. - Dotąd Inowrocław nie miał żadnego filmu. Każde miasto reklamuje w nim to, co ma najlepsze - mówi prezydent Ryszard Brejza. Ciekawostką może być fakt, że muzykę do obrazu skomponowali wyłącznie inowrocławianie - pojawiają się utwory zespołu Quidam, Pro Arte, czy kompozycje Marcina Kopczyńskiego i Aleksandry Brejzy.

Klip niebawem będzie można pobrać z urzędowej strony internetowej. Powstanie on w pięciu wersjach językowych - polskiej, angielskiej, niemieckiej, francuskiej i rosyjskiej. Film powstaje w poznańskim studiu reklamowym kosztem 20 tysięcy złotych. [MP]