Miejsca, które wzięły udział w plebiscycie zostały wytypowane przez redaktorów magazynu Traveler. Ci wybrali szesnaście najciekawszych, po jednym z każdego województwa, obiektów, na które później swoje głosy oddawali internauci.

Inowrocławska tężnia zajęła czwarte miejsce, zdobywając 8,2% spośród ponad 115 tysięcy głosów. Największe uznanie internautów zdobyła OFF Piotrowska z Łodzi (23%), następnie Suwalski Park Krajobrazowy (15%) i Zakrzówek (14,8%). Na miejscu piątym znalazła się Brama Poznania (6,3%), na szóstym Klasztor Cystersów w Lubiążu (5,4%), a na siódmym Muzeum Państwa Krzyżackiego w Działdowie (4,6%).

- Potwierdza się strategia rozwoju miasta w oparciu o charakter uzdrowiskowy, piękny park uzdrowiskowy, który przyciąga uwagę i jest doceniany przez mieszkańców Polski, a nie tylko mieszkańców Inowrocławia - mówi Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.

Nasze miasto znalazło się wśród kilkuset wystawców targów turystycznych Tour-Salon w Poznaniu.

- Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem także z uwagi na fakt, że właśnie został rozstrzygnięty konkurs magazynu National Geographic, gdzie w głosowaniu internautów (łącznie oddano ponad 115 tysięcy głosów) inowrocławska tężnia solankowa została wybrana jako jeden z 7 nowych cudów Polski - ocenia Marcin Kruszka, dyrektor Inowrocławskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Odwiedzający inowrocławskie stoisko mogą zobaczyć makietę tężni, skosztować wody mineralnej "Inowrocławianka", czy też otrzymać najróżniejsze gadżety i rabatowe vouchery. [MJ]